Kā virtuālās realitātes tehnoloģija mainīs pasauli?

Virtuālās realitātes tehnoloģija ir viena no interesantākajām tehnoloģijām, kuras attīstība pēdējā laikā ir spērusi platus soļus. Jau šobrīd tirgū ir pieejamas vairākas spēļu konsoles, kas ir aprīkotas ar virtuālo briļļu komplektiem, lai radītu spēlētājos klātienes sajūtu. Tomēr šo tehnoloģiju pilnveidojošās kompānijas neplāno apstāties pie sasniegtā un eksperti paredz, tai gaišu nākotni ar lielu potenciālu, mainot to kā mēs atpūšamies, strādājam un patērējam mēdijus kopumā. Līdz šim mūsu pieredzi internetā ir ierobežojušas plakano ekrānu divus dimensijas. Bet drīz tas mainīsies. Virtuālās realitātes tehnoloģijas sola mainīt to kā mēs sērfojam internetā, iepērkamies un izklaidējamies, pateicoties cilvēka domas spēkam un iztēlei. Šī tehnoloģija ir bijusi pieejama jau kādu laiku, bet ražotāji turpina noslīpēt tās funkcionalitāti. Lai jauna tehnoloģija aizstātu vecās, kas jau ir nostiprinājušās tirgū, ir nepieciešams zināms laiks, bet jau šodien nav šaubu, ka nākotnē mūsu un mēdiju interakcija notiks visās trīs dimensijās, nevis skatoties no malas, cauri ekrānam, bet atrodoties tieši notiekošā vidū.
Viens no aspektiem, kā šī tehnoloģija mainīs mūsu ikdienu, ir – atvieglojot prezentācijas. Iedomājieties, cik ļoti mainīsies nekustamā īpašuma attīstības industrija, ja arhitekti un dizaina interjera speciālisti varēs, ne tikai pārliecināt jūs, par savu ideju piemērotību jūsu vēlmēm ar rasējumu un maketu palīdzību, bet aicināt jūs doties pastaigā cauri savam īpašumam, redzot to atbilstoši viņu vīzijai. Jau šodien vairākas kompānijas ir izstrādājušas šādus plānošanas rīkus, kuros arhitekti un dizaineri var radīt kompozīcijas telpiskā formā, izstrādātas mērogā 1:1, atrodoties tās vidū. Nekustamā īpašuma industrija nav vienīgā nozare, kurā ir svarīgi radīt potenciālajiem klientiem klātbūtnes efektu. Katrs, kurš ir rezervējis viesnīcas numuriņu paša spēkiem, zina cik sarežģīts lēmums ir izvēlēties piemērotāko, vadoties tikai no pāris desmitiem fotogrāfiju. Klātbūtnes efekts ir nozīmīgs arī izvēloties ārzemju universitāti. Piedāvājot potenciālajiem studentiem iespēju izstaigāt visas mācību iestādes telpas, pašiem atrodoties citā valstī, noteikti ir ērtāks risinājums par video prezentācijas rullīšiem, kādus šim nolūkam parasti izmanto šodien.
Vēl viena intriģējoša iespēja, kādu mums nākotnē piedāvās virtuālās realitātes tehnoloģijas, ir paaugstināta tālvadības funkcionalitāte. Iedomājieties, cik daudz interesantāk, būtu lidināt tālvadības dronu, saņemot no tā nevis divdimensionālu attēlu uz ekrāna, bet trīs dimensiju, skatoties caur virtuālās realitātēs brillēm, radot iespaidu, ka jūs pats lidojat? Šai papildus funkcionalitātei būs ne tikai izklaidējošs raksturs, bet arī stipri praktisks pielietojums. Ar virtuālās realitātes palīdzību vadīts kosmosa izpētes robots būs daudz vieglāk kontrolējams, bet tā iegūtais materiāls – daudz izglītojošāks par to, kādu saņemam pagaidām.
Protams, lielāko iespaidu virtuālās realitātes tehnoloģijas atstās uz to, kā mēs izmantosim internetu savām izklaidēm un iepirkumiem. Paturot prātā to, ka tuvākajā nākotnē ir gaidāmi vērienīgi atklājumi balss interfeisa sistēmās un mākslīgā intelekta nozarē kopumā, nav grūti iztēloties, cik ļoti iepirkšanās internetā līdzināsies fiziskiem veikalu apmeklējumiem. Iepērkoties internetā nākotnē jūs saņemsiet mākslīgā intelekta balss konsultācijas, apskatot preces triju dimensiju virtuālajos veikalos, kuros varēsiet pat pielaikot apģērbu, tā vietā, lai spriestu par tā izmēru un kvalitāti tikai ar attēlu vai video starpniecību.
Mūsdienās ir grūti iedomāties, ka iepriekšējās paaudzes ir dzīvojušas pasaulē, kurā nepastāvēja foto un video mēdiji. Tas bija laiks, kad gūt priekšstatu par slaveniem kultūras pieminekļiem varēja tos tikai apmeklējot klātienē, ko varēja atļauties tikai izredzētie, vai skatoties uz tiem mākslinieka radītos attēlos. Mēdiju attīstības spēlē nozīmīgāku lomu, kā vairums cilvēku iedomājas un virtuālās realitātes tehnoloģija pāršķirs jaunu lapas puse šajā mūsu dzīves aspektā. Vai tas būs tik pat svarīgs un mūsu ikdienu mainošs solis, kā pirmo foto un video kameru izgudrošana 19. gadsimta beigās? Pagaidām par to ir grūti spriest, tomēr skaidrs ir tas, ka modernās informāciju tehnoloģijas sola mūsu ikdienu padarīt krietni interesantāku.