Kādas iespējas pavērs balss interfeisa programmas nākotnē?

Visi informācijas tehnoloģiju giganti, kā “Google”, “Amazon”, “Apple” un “Microsoft” iegulda milzīgus līdzekļus balss tehnoloģiju attīstībā. Eksperti uzskata, ka turpmāko pāris gadu laikā, trešā daļa mūsu interakciju ar tehnoloģijām, tiks veikta ar balss komandām. Tas atvieglos ne tikai mūsu ikdienas dzīvi, bet uz visiem laikiem mainīs arī mūsu darba vidi.
Vairums cilvēku pilnībā neapzinās potenciālu, kādu nākotnē spēs piedāvāt balss saziņas programmas. Tie risinājumu, kādi jau šodien ir pieejami mūsu viedtālruņos un citās ierīcēs ir visai iespaidīgi, salīdzinot ar mūsu iespējām vien dažus gadus atpakaļ, tomēr vajadzētu atcerēties, ka šīs programmas ir tikai pirmā balss interfeisa programmu paaudze. Vairums šo tehnoloģiju nav spējīgas atpazīt vairāk par vienu teikumu saziņu. Labā ziņa ir tā, ka šīs tehnoloģijas nākotnē turpinās strauji attīstīties, jo tās ir starp tām, kurām vadošie informācijas tehnoloģiju izstrādāji ir uzstādījuši augstāko prioritāti. Pagaidām balss interfeiss neaizvieto tradicionālo pogu spiešanu, bet tikai to papildina. Ar vien vairāk ražotāju, plāno iestrādāt šo funkciju savās ierīcēs, turklāt runa vairs nav tikai par viedtālruņiem un citām tamlīdzīgām ierīcēm vien. Tomēr šis process noritēs pakāpeniski, atkarībā no tā, cik strauji attīstīsies pati tehnoloģija. Patērētāji sagaida tūlītēju funkcionalitāti pēc komandas ievadīšanas no savām ierīcēm. Vairumā gadījumu, situācijas, kurās balss interfeisa programma atbild komandai ar pretjautājumu, vai vienkārši paziņo, ka nav sapratusi jautājumu, ir pilnīgi nepieņemamas.
Tomēr jau šodien ir kompānijas, kuras savā darba procesā ir veiksmīgi iestrādājušas balss saziņas sistēmas. Viens no veiksmīgākajiem risinājumiem, ir balss saziņas sistēmas noliktavās. To darbiniekiem meklējot konkrētu noliktavā uzglabātu preci, ir daudz vieglāk dot balss komandu ar tās nosaukumu vai kodu, un saņemt tūlītēju atbildi ar norādi, kurā plauktā to meklēt. Šis ir lielisks pielietojums šā brīža tehnoloģijas attīstības līmenim, jo tas ir ne tikai ērts risinājums, bet arī tāds, kas nav pārāk sarežģīts programmai.
Cits potenciāls risinājums, kāds būtu pa spēkam šodienas balss interfeisa programmatūrai, ir atgādinājumu paziņošana klientiem balsī, kas aizstātu uzlecošos logus, kādus šodien izmanto lielākā daļa programmu. Ir svarīgi zināt, ja jūsu lietotās programmatūras licence tuvojas termiņa beigām, vai cik ilgi ir atlicis pirms iztecēs jūsu apdrošināšanas polise. Tā vietā, lai šim nolūkam lasītu sīko druku ierīču ekrānos, kompānijas varētu atrast veidu, kā par šīm lietām atgādināt ar balss interfeisa palīdzību, kas nebūtu pārāk uzbāzīgi. Tāpat šīs programmas varētu piedāvāt lietotājiem automātiski pagarināt licences, nosaucot savu interneta bankas paroli.
Viens no svarīgākajiem psiholoģiskajiem faktoriem, kādu apsver vairāki moderni domājoši uzņēmēji, ir tas, ka patērētājos radīsies sajūta, ka viņi pērk pakalpojumus, nevis no to tirgojošās kompānijas, bet no balss programmas, kas viņus uzrunā personiski. Tādēļ kompānijas rūpīgi seko līdzi attīstībai šajā tehnoloģijas nozarē, apzinoties cik svarīgs mēdijs saziņai ar klientiem tas varētu būt jau tuvākajā nākotnē.
Vairāki eksperti ir pārliecināti, ka balss interfeisa sistēmas, kopā ar tādām nākotnes fenomeniem kā lietu internets, būs tas, kas savedīs kopā dažādas tehnoloģijas, piedodot dzīvību uzņēmumu saziņai ar klientiem. Mūsu ierīcēm jau ir zināmi mūsu iepirkšanās paradumi un gaume, tādēļ īpaši liels iespaidu izjutīs mazumtirdzniecības industrija. Šobrīd iepirkšanās internetā ir ļoti ērta alternatīva fiziskam veikala apmeklējumam, tomēr, izvēloties preces pārlūka programmās, patērētāji nejūt cilvēcisku saikni. Balss interfeisa programmas varētu būt pēdējais tilts, kāds ir jāuzceļ, lai iepirkšanās internetā varētu kļūt par populārāko metodi starp pircējiem.